به ایران ساپلیمنت خوش اومدین

تشخیص مکمل آرژنین اصل از تقلبی

خانه » بلاگ ایران ساپ » تشخیص مکمل آرژنین اصل از تقلبی
تشخیص مکمل آرژنین اصل از تقلبی

تشخیص دادن مکمل آرژنین اصل از فیک یکی از سخت‌ترین قسمت ‌های خرید مکمل در فروشگاه‌های ایران است. به دلیل محبوبیت قرص‌های آرژنین در میان ورزشکاران، افراد سودجو با سواستفاده از این محبوبیت، توانسته‌اند نسخه فیک یا تقلبی این مکمل‌ها را وارد بازار سیا کنند. اگر به دنبال نحوه تشخیص مکمل آرژنین اصلی از فیک هستید تاپایان این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از مکمل اورجینال

استفاده از مکمل اورجینال، نقش مهمی در عملکرد ورزشی شما دارد. در هر زمان که بخواهید برای شروع ورزش حرفه‌ای، از مکمل‌های بدنسازی استفاده کنید، باید به نکات و مشخصه‌های زیادی توجه داشته باشید. حتی جنسیت ورزشکار هم می‌تواند در انتخاب نوع و برند مکمل موثر باشد. چیزی که شما به عنوان یک ورزشکار نیاز دارید، مکملی است که بتواند تمامی نیازهای پروتئین و ویتامین بدن شما را برای انجام حرکات سنگین ورزشی تامین کند. علاوه بر آن، مکمل باید بتواند انرژی مورد نیاز شما را، برای تمرین‌های طولانی مدت افزایش بدهد و از خستگی زودهنگام شما جلوگیری کند.

آرژنین چیست؟

آرژنین یک آمینو اسید است که به بدن در تولید پروتئین کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید پروتئین‌ها برای سلامت بدن ضروری هستند زیرا هر سلول بدن شما حاوی پروتئین است. مکمل آرژنین به عنوان یک آمینواسید نیمه ضروری (شرطی) شناخته می‌شود، به این معنی که بدن شما خودش می‌تواند اسید آمینه را تولید کند، اما همچنین باید منابعی از اسید آمینه را در رژیم غذایی سالم و دارویی خود بگنجانید تا به اندازه کافی آن را در بدن تامین کنید. آرژنین از منابع زیر قابل دریافت است:

  • گوشت (گوشت قرمز، مرغ، بوقلمون)
  • ماهی (ماهی آزاد، شاه ماهی)
  • آجیل و دانه‌ها (بادام، بادام هندی، تخمه کدو تنبل)
  • حبوبات (لوبیا سویا، نخود)
  • غلات کامل (برنج قهوه‌ای، جو دوسر)
  • محصولات لبنی (شیر، ماست، پنیر)
  • مکمل‌های غذایی/دارویی

 

آرژنین چیست؟

 

آرژنین را نوعی آمینواسید نیمه ضروری یا شرطی (Semi-Essential) در نظر‌ می‌گیرند. چون بدن انسان‌ می‌تواند این اسیدآمینه را بسازد؛ اما در شرایط خاصی باید با مصرف مکمل آرژنین، مقدار لازم از این آمینواسید را به بدن رساند.

ال آرژنین و آرژنین چه تفاوتی باهم دارد؟

احتمالا شما هم‌ می‌خواهید بدانید چرا برخی از قرص‌ها و مکمل‌ها را با نام آرژنین و برخی دیگر را با نام ال آرژنین‌ می‌فروشند. تفاوت قرص ال آرژنین و کپسول آرژنین چیست؟

حرف L در ابتدای ال آرژنین مخفف اصطلاح شیمی «Levorotatory» است؛ یعنی حالتی که آمینو آرژنین به یک مولکول پروتئینی آزاد متصل نیست. این حالت، شکل نهایی آمینواسید آرژنین در بدن انسان است. بنابراین‌ می‌توان گفت جذب قرص ال آرژنین در بدن سریع‌تر صورت‌ می‌گیرد؛ با این حال تفاوت فاحشی بین قرص‌های آرژنین و ال آرژنین وجود ندارد.

نحوه تشخیص مکمل آرژنین اصل از تقلبی

تعداد زیادی از مکمل آرژنینی که در بازار موجود هستند، از کیفیت نامناسبی برخوردارند و در نتیجه آن نمی توانند اثربخشی مطلوبی داشته باشند و برخی از ورزشکاران با خرید نادانسته مکمل های جعلی و تقلبی، نه تنها دچار عوارض جانبی جبران ناپذیر آن‎ ها می شوند، بلکه به افت عملکرد هم دچار می شوند.

به همین دلیل به شدت توصیه می شود که حتماً تنها از مکمل های خارجی یا داخلی اورجینال استفاده کنید و در هنگام خرید مکمل ورزشی، به موارد زیر توجه کنید:

تشخیص مکمل آرژنین اصل از تقلبی از روی بارکد:

یکی از رایج‌ترین و بهترین راه‌های تشخیص مکمل‌های بدنسازی تقلبی از اصل، این است که به بارکد مکمل توجه داشته باشید. برای تشخیص اصل بودن مکمل آرژنین از روی بارکد، کافی است که وارد وب‌سایت شرکت تولیدکنندهٔ مکمل شوید و بارکد مندرج بر بسته‌بندی مکمل را در وب‌سایت شرکت سازنده جستجو کنید. مکمل‌های اصل دارای بارکد معتبر هستند. اگر اطلاعات موجود در وب‌سایت با ویژگی‌های مکمل موردنظر مطابقت داشت، اصالت مکمل تأیید خواهد شد.

بررسی شناسه اصالت و کدهای روی بسته بندی مکمل ورزشی

وقتی برای خرید مکمل آرژنین اقدام می کنید، بهتر است قبل از هر چیزی، به بسته بندی محصول توجه کنید و با استفاده از کدهای موجود روی بسته بندی، از اینکه مکمل ورزشی اصل است مطمئن شوید. روی تمام مکمل های بدنسازی، برچسبی زرد رنگ وجود دارد که بر روی آن لیبلی مشکی قرار دارد. وقتی روی لیبل را بخراشید، یک کد ۱۶ رقمی را خواهید دید. شما می توانید با ارسال این کد به شماره ۲۰۸۸۲۲  از مکمل ورزشی اصل اطمینان حاصل کنید.

بر روی برچسب اصالت مکمل ورزشی، هم چنین می توانید کد GTIN (شناسه بین المللی محصول)، کد lot (سری ساخت محصول) و کد UID (کد رهگیری محصول) را نیز مشاهده کنید. در صورتی که می خواهید اطلاعات مربوط به مکمل خریداری شده خود را به طور کامل ببینید، می‌توانید کد UID را در وب سایت TTAC  به آدرس WWW. TTAC.IR وارد کنید.

کنترل درپوش و کیفیت آن برای تشخیص مکمل آرژنین اصل از تقلبی

بررسی درپوش و درب جعبه مکمل، راهی دیگر برای تشخیص مکمل اصل از تقلبی پیشنهاد می شود. برای تشخیص؛ درب جعبه را باز کرده و پد قرار داده شده در داخل درب را مورد بررسی قرار دهید. اگر پد موجود از نوع مقوایی بود، شک نکنید که این محصول در شرکت ها و توسط تولید کنندگانی که شرایط تولید این مکمل ها را ندارند، تولید شده و بدون شک حاوی مواد و ترکیبات غیر مجاز هستند.

همان طور که می دانید این ترکیبات غیر مجاز، عامل اصلی ایجاد عوارض در بدن خواهند بود. اگر پد قرار گرفته داخل درب محصول از نوع شبکه شبکه ای بود، با خیالی راحت مکمل بدنسازی را خریداری کنید و آن را مصرف کنید. در صورتی که این پد نیز وجود نداشت، مطمئن باشید که مکمل موجود اصلی نیست و تقلبی است. ضمنا درب مکمل باید به صورتی شکیل و با برندی معتبر بسته بندی شود.

پد داخلی درب راه تشخیص مکمل اصل

 

بعد از بررسی پد داخلی درب، باید به سراغ محفظه ای که مکمل در آن قرار گرفته است بروید. اگر بر روی لبه های جعبه حاوی مکمل، پوشش آلومینیومی وجود داشت، مکمل مذکور هیچ مشکلی ندارد. شما باید زمانی به تقلبی بودن آن شک کنید که درپوشی بر روی جعبه حاوی پودر مکمل وجود نداشته باشد. معمولا درپوش جعبه باید به گونه ای بر روی لبه قرار گیرد که هوا نتواند از هیچ روزنه ای به آن داخل شود. اگر قسمتی از درپوش نیز باز بود، از خرید آن صرف نظر کنید. معمولا بر روی پوشش های آلومینیومی، نام شرکت درج شده و به صورت کاملا مرتب و تمیز بر روی جعبه قرار داده شده است.

نوع بسته بندی برای تشخیص مکمل آرژنین اصل از تقلبی

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام خرید مکمل آرژنین اصلی باید به آن توجه کنید، کنترل کیفیت بسته بندی مکمل است؛ طبعاً مکمل های آرژنین با بسته بندی های دارای فرورفتگی یا سوراخ و شکسته به هیچ عنوان نباید خریداری شوند؛ هم چنین مکمل بدنسازی که خریداری می‌کنید حتماً باید پلمپ باشد.

بررسی طعم، رنگ و بوی مکمل آرژنین اصل

اگر در گذشته از مکمل های آرژنین اصل استفاده کرده‌ اید، مطمئناً با بو، طعم و رنگ آن آشنایی دارید، بنابراین مکمل جدید خود را با آن مقایسه کنید و مطمئن شوید که مانند گذشته است و اگر متوجه تغییری شدید، در اصل بودن مکمل شک کنید. در صورت مشاهده هر گونه ناخالصی و تغییر رنگ قرص آرژنین، باید از مصرف آن خودداری کنید.

نحوه اصالت مکمل آرژنین با بررسی قیمت

قیمت مکمل آرژنین خریداری شده یکی دیگر از مهم‌ ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه کنید. مکمل‌ تقلبی و جعلی غالباً به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و مسلماً نسبت به مکمل‌ های آرژنین اصل قیمت کمتری دارند و به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که آن ها را خریداری کنند؛ قیمت پایین مکمل آرژنین زنگ اخطار محسوب می‌شود و احتمالاً تقلبی است. به همین دلیل بهتر است بعد از خرید مکمل ورزشی، قیمت آن را از کمپانی اصلی یا وب سایت ایران ساپلیمنت چک کنید.

بررسی تاریخ انقضاء، برای تشخیص مکمل آرژنین اصل از تقلبی

در هنگام خرید مکمل آرژنین به تاریخ انقضای محصول هم توجه ویژه داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است یک محصول تاریخ مصرف گذشته تهیه کنید و دچار عوارض مصرف مکمل فاسد شوید.

کیفیت بسته‌بندی و نام درج‌شده بروی مکمل آرژنین

مکمل‌های تقلبی، معمولاً بسته‌بندی مناسبی ندارند و حتی نام درج‌شده برروی محصول دارای غلط‌های املایی است. در تصویر زیر مثال‌هایی از این اشتباهات که بیانگر تقلبی‌بودنِ مکمل است را به شما نشان خواهیم داد:

هولوگرام و لوگوی مکمل آرژنین اصل

مکمل آرژنین چه ساخت داخل کشور باشند و چه ساخت خارج کشور باشند؛ همگی دارای هولوگرام و لوگوی فرآورده هستند. معمولاً برندهای معروف به گونه ای لوگوی خود را طراحی می‌کنند که به راحتی نتوان از روی آن کپی ‌برداری کرد، به همین دلیل چنانچه لوگوی مکمل بدنسازی خود را از قبل بشناسید، تشخیص آن برایتان کاری نخواهد داشت.

عوارض مصرف مکمل‌ آرژنین تقلبی

خوردن مکمل‌های تقلبی آرژنین می‌تواند عوارض جانبی شدید و ماندگاری بر بدن شما داشته باشد، زیرا دارای ترکیبات مناسب نیستند، کیفیت پایینی دارند و احتمال زیاد وجود دارد که ممکن است حاوی موادی باشد که می‌تواند به‌سلامت شما آسیب برساند. این عوارض جانبی می‌تواند چیزی به‌اندازه افزایش وزن غیرمنتظره تا مواردی بسیار بدتر مانند سکته مغزی، نارسایی کلیه، آسیب حاد کبدی، آمبولی ریوی و حتی مرگ باشد. مکمل‌های تقلبی همچنین با اهداف بلندمدت سلامتی شما مقابله می‌کنند.

در واقع مصرف مکمل تقلبی آرژنین آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سلامتی بدن ورزشکاران وارد می‌کند. در ادامه با مهم‌ترین عوارض مصرف مکمل بدنسازی تقلبی آشنا خواهید شد:

  • وارد شدن آسیب به کبد:

کبد یکی از ارگان‌های بسیار مهم بدن است. یکی از عوارض مصرف مکمل‌های بدنسازی تقلبی، تجمع ترکیبات مکمل‌ها در کبد است. این اتفاق باعث تخریب کبد شده و به مرور زمان آن را از کار می‌اندازد. در چنین مواقعی فرد باید پیوند کبد انجام دهد. در غیر این صورت، قادر به ادامهٔ زندگی نخواهد بود.

  • از بین رفتن تعادل سوخت و ساز بدن:

مصرف مکمل بدنسازی تقلبی احتمال بروز آسیب‌هایی بسیار جدی را افزایش می‌دهد. این مکمل‌ها خطر بروز مسمومیت و اختلالات متابولیسمی را به شدت افزایش داده و متاسفانه در بسیاری از مواقع، مصرف آن‌ها موجب آسیب‌های بسیار جدی به ورزشکار می‌شود.

  • افزایش شدید وزن:

یکی دیگر از عوارض مصرف مکمل‌های بدنسازی تقلبی، این است که وزن بدنسازان را به شدت افزایش می‌دهد و تناسب اندام آن‌ها را به هم می‌ریزد. این در حالی است که مهم‌ترین هدف بدنسازان، رسیدن به تناسب اندام است. چاقی در اثر مصرف مکمل تقلبی برای هیچ ورزشکاری خوشایند نیست. تنها راه رسیدن به تناسب اندام، مصرف مکمل بدنسازی اصل است.

  • کاهش تراکم استخوان‌ها:

کاهش تراکم استخوان‌ها و افزایش احتمال ابتلا به پوکی استخوان، یکی دیگر از عوارض استفاده از مکمل بدنسازی تقلبی است. افراد مبتلا به پوکی استخوان، با کوچک‌ترین ضربه‌ یا زمین‌خوردنی، دچار شکستگی استخوان می‌شوند و ترمیم شدن استخوان آن‌ها مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

  • وارد شدن آسیب به کلیه‌های ورزشکار:

از دیگر عوارض مصرف مکمل‌های بدنسازی تقلبی، می‌توان به وارد شدن آسیب به کلیه‌ها اشاره کرد. مکمل تقلبی با ایجاد اختلال در عملکرد کلیه‌ها مانع از خروج مواد زائد بدن از طریق ادرار می‌شود. با تجمع این مواد زائد، سلامتی کلیه‌ها و درنهایت سلامتی کل بدن به خطر می‌افتد.

سایر عوارض مصرف مکمل بدنسازی تقلبی کدامند؟

از عوارض دیگر مصرف مکمل‌های تقلبی بدنسازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحلیل عضلات و از بین رفتن ظاهر عضلانی بدنسازان؛
  • افزایش احتمال خطر گرفتگی عروق و ابتلا به سکته قلبی؛
  • دهیدراته شدن بدن و ابتلا به زخم‌های گرمایی و تشنج و مشکلات کلیوی در اثر کمبود آب؛
  • بروز اختلال در عملکرد دستگاه گوارش؛
  • تحریک‌پذیر شدن سیستم عصبی ورزشکاران؛
  • اختلال در ساعت خواب و از بین رفتن تعادل تغذیه؛
  • مسمومیت در اثر افزایش میکروب‌ها و قارچ‌ها در دستگاه گوارش.

عوارض مصرف آرژنین اصلی

به‌طورکلی، تحقیقات نشان داده است که مصرف ال آرژنین به‌صورت مکمل خطری برای بدن ندارد. حتی بعضی افراد روزانه به مدت یک سال یا بیشتر از این مکمل‌ها استفاده کرده‌اند و عوارضی هم مشاهده نشده است.

بااین‌حال بهتر است هر چیزی را به‌اندازه مصرف کرد. مصرف بیش‌ازاندازه مکمل‌های ال آرژنین ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی مانند نفخ، درد شکم، حالت تهوع و اسهال ایجاد کند. اگر روزانه بیش از 9 گرم از این مکمل استفاده کنید به‌احتمال‌زیاد دچار این عوارض خواهید شد.

البته یک مطالعه 90 روزه روی 142 بزرگ‌سال نشان داد که دوز روزانه تا 30 گرم را بدن به‌خوبی تحمل می‌کند و هیچ‌گونه عوارضی هم ندارد. البته این موضوع برای مصرف کوتاه‌مدت است. پس بهتر است از مصرف بیش‌ازحد این مکمل‌ها خودداری کنید که دچار عوارض نشوید.

مکمل آرژنین تاریخ مصرف گذشته

همان طور که می دانید تاریخ مصرف تمام مواد و محصولات غذایی پس از گذشت یک مدت زمان مشخص منقضی می‌شود و مصرف آن‌ ها حتی می تواند خطرناک شود.

چگونگی تشخیص مکمل آرژنین اصل از تقلبی با بررسی تاریخ انقضاء نیز امکان پذیر می باشد. ممکن است برای برخی افراد این سوال پیش آید که چگونه تاریخ انقضاء می تواند در اصل و یا تقلبی بودن محصول کمک کند؟ نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که تاریخ انقضای محصولاتی که به صورت تقلبی وارد بازار می شوند، با رنگ قرمز بر روی جعبه چاپ شده و این نیز می تواند به شما کمک کند تا از خرید محصولات تقلبی امتناع کرده و سلامتیتان را با عوارض جبران ناپذیر این مکمل های تقلبی به خطر نیندازید. البته باز هم توجه داشته باشید که این نشانه یک نشانه قطعی نیست و گاهی ممکن است در محصولات اصلی نیز، تاریخ انقضاء با رنگ قرمز درج شده باشد.

به طور کلی مکمل آرژنین تا زمانی اثربخشی خود را حفظ می کند و بدون عوارض جانبی خواهد بود که در یک محل خشک و خنک با استفاده از یک دمای کنترل ‌شده یا در یخچال نگهداری شود. بسته مکمل ورزشی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و آن را از حرارت یا رطوبت دور نگه دارید. هم چنین باید پس از هر بار استفاده از مکمل ورزشی، بلافاصله درب ظرف را ببندید.

چه کسانی نمی‌توانند از مکمل آرژنین استفاده کنند

بهتر است گروه خاصی از افراد از مکمل‌های ال آرژنین استفاده نکنند. به‌عنوان‌مثال، افرادی که مبتلابه آسم، سیروز کبدی، بیماری کلیوی، فشارخون پایین و کمبود متیل ترانسفراز گوانیدینواستات (یک اختلال ارثی که متابولیسم آرژنین را تحت تأثیر قرار می‌دهد) هستند باید از مصرف ال آرژنین به دلیل احتمال عوارض جانبی اجتناب کنند.

ال آرژنین ممکن است خطر مرگ پس از حمله قلبی را افزایش دهد، به‌خصوص در افراد مسن. پس اگر اخیراً دچار حمله قلبی شده‌اید، ال آرژنین مصرف نکنید. این مکمل باعث افزایش سطح پتاسیم در افراد مبتلابه بیماری کلیوی می‌شود. در برخی موارد، این امر منجر به ضربان نامنظم قلب شده است.

راهنمای انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید آرژنین اصلی

پیدا کردن فروشگاه‌های معتبر برای خرید آرژنین اصلی در ایران، اهمیت بسیاری دارد. ابتدا باید به دنبال شناخت فروشگاه‌های معتبر بگردید تا از اصالت و کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید. فروشگاه‌هایی که به صورت رسمی و با مجوزهای لازم فعالیت می‌کنند، معمولا محصولات خود را از تولیدکنندگان معتبر تهیه می‌کنند. وب سایت ایران ساپلیمنت؛ معتبرترین فروشگاه آنلاین برای خرید مکمل های اورجینال.
فروشگاه‌های معتبر؛ اطلاعات دقیقی درباره محصولات خود ارائه می‌دهند، از جمله ترکیبات، تاریخ تولید و انقضا و دستورالعمل‌های مصرف. همچنین، نظرات مثبت خریداران قبلی نشان‌دهنده اعتبار فروشگاه خواهند بود. پیش از خرید، وب‌سایت فروشگاه را بررسی کنید تا اطلاعات تماس و سیاست‌های بازگشت محصول را بیابید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید.

خرید آرژنین اورجینال، با ضمانت اصالت از فروشگاه ایران ساپلیمنت

اگر به دنبال خرید آرژنین اورجینال برای بدن‌سازی هستید؟ با فروشگاه آنلاین ایران ساپلیمنت، بهترین و معتبرترین مکمل‌ها را بهترین قیمت و با اصالت تضمین شده پیدا می‌کنید. با ما، بدن خود را به بهترین شکل تقویت کنید و به هدفتان برسید. حتی می‌توانید از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه ما نیز بهره‌مند شوید.

 

پروتئین وی اورجینال
نوشته قبلی

پروتئین وی اورجینال

نوشته بعدی

تشخیص مکمل کراتین اصل و تقلبی

تشخیص مکمل کراتین اصل و تقلبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارید؟ تماس بگیرید

همکاران ما در مرکز مشاوره ایران ساپلیمنت  24 ساعته پاسخگوی سوالات شما هستند.

فروشگاه اینترنتی مکمل های بدنسازی ایران ساپلیمنت

ایران ساپلیمنت وارد کننده مکمل های ورزشی و تجهیزات ورزشی از بهترین برند های جهانی 

تمام حقوق این سایت تعلق به شرکت باتاب رسام پارس تغذیه میباشد.طراحی شده توسط  دیجیتارگتینگ.

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید